מה הם צמיגי Run Flat?

צמיגי Goodyear RunOnFlat, הידועים גם בשם צמיגי Run Flat פועלים בצורה שונה מצמיג קונבנציונלי שיורד אוויר במקרה של פנצ'ר. צמיגי Run Flat מעוצבים עם כתפיים מחוזקות המאפשרות לצמיג להמשיך לשאת את משקל המכונית למרחק מוגבל. המשמעות היא שהנהג יכול להמשיך בנסיעתו לאורך 80 ק"מ במהירות של כ-80 קמ"ש* במקרה של פנצ'ר, ליעד בטוח ונוח להחלפת צמיג.  
צמיגים רגילים במקרה של פנצ'ר עלולים להשפיע על השליטה שיש לנהג על הרכב ולסכן את ניתוק הצמיג מהחישוק, כמו גם לגרום נזק לגלגל הסגסוג (מגנזים).
* אלא אם המדריך של יצרני הרכב קובע אחרת.

 

כיצד ניתן לזהות צמיגים מסוג Run Flat?

לוגו צמיג  Goodyear Run On Flat Technology 

ניתן לזהות את צמיגי Goodyear RunOnFlat הודות לסמל על דופן הצמיג הקורא 'RunOnFlat' או בקיצור ROF .חלק מצמיגי ה-Run Flat הישנים של גודייר עשויים להכיל גם את האותיות 'EMT' אשר מייצג Extended Mobility Technology -  זוהי אותה וריאציה של צמיגי RunOnFlat. 

יצרני צמיגים שונים עשויים להשתמש בסמלים אחרים או בסימוני דפנות כדי להבדיל בין צמיגים סטנדרטיים לצמיגי Run Flat תוכלו גם לברר אם לרכב שלך יש צמיגי Run Flat על ידי עיון במדריך הרכב.

 

איך פועלים צמיגי Run Flat?

דיאגרמת הטכנולוגיה של  Goodyear EfficientGrip SUV RunOnFlat

טכנולוגיית RunOnFlat מאפשרת לרכב להמשיך לנסוע לאחר פנצ'ר או אובדן אוויר פתאומי. גם כאשר הצמיג מאבד לחץ, הצמיג יכול להמשיך לתמוך בבטחה ברכב במשך 80 ק"מ לפחות עד 80 קמ"ש. 
תוספות גומי עמידות במיוחד תומכות במשקל המכונית גם כאשר לחץ האוויר, שבדרך כלל עושה את העבודה הזו, נעלם. הביצועים שלו כל כך טובים עד כי ניטור לחץ אוויר בצמיגים הוא חלק הכרחי מחבילת הצמיגים כדי להתריע לנהג אם הצמיג איבד את התנפחות. 

 

האם אתה יכול להתאים צמיגי Run Flat לכל מכונית?

ניתן להרכיב את צמיגי ה-Run Flat על חישוקי סגסוגת (מגנזיום) רגילים עם זאת, על הרכב להיות מצויד במערכת ניטור לחץ אוויר בצמיגים (TPMS) על מנת להזהיר את הנהג במקרה של פנצ'ר. המבנה של צמיגי Run Flat נוגד את בעיות היציבות שבדרך כלל היו מתריעות בפני הנהג על פנצ'ר; לכן חיוני לקבל התראה על לוח המחוונים כדי להפחית את המהירות ולהגביל את הקילומטראז'.
אי הגבלת מהירות או אורך הנסיעה בצמיג Run Flat פגום עלול להוביל לבלאי מוגזם וחום שיפגעו בחוזק דפנות הצמיג - מה שיוביל לנזק נוסף בסגסוגת ולהפחתת היענות הטיפול. 

 

האם אני עדיין צריך לבדוק את הלחץ של צמיגי ה-Run Flat שלי?

למרות שרוב המכוניות המודרניות מצוידות ב-TPMS המנטרות ישירות את לחץ האוויר בצמיגים, עדיין מומלץ מאוד לבדוק אויר ידנית לפחות פעם בחודש. מערכות לחץ יכולות לספק קריאות לא מדויקות ואינן מתחשבות בשום משקל נוסף על הרכב.
צמיג לא מנופח או עמוס יתר על המידה יחווה סטיה יתר של הדפנות. זה יכול להוביל לבלאי מוגבר, לצריכת דלק מוגברת, ואם מתרחשת כיפוף יתר של הדופן למשך תקופה ממושכת, הדופן עלולה להיקרע וכתוצאה מכך לאיבוד אוויר מהיר. Run Flat Tires כמו צמיגים רגילים נהנים מהניפוח הנכון.

 

האם ניתן לתקן צמיגי Run Flat?

לא ניתן לתקן את כל צמיגי Run Flat במקרים מסוימים ניתן לתקן את צמיגי Goodyear RunOnFlat  על ידי איש מקצוע מוסמך. כדי להבין יותר על כך קרא את הדף שלנו בנושא (קישור למאמר נוסף)