מה זה אומר רוטציה של הצמיגים?

סיבוב צמיגים או רוטציה שלהם הוא תהליך של שינוי מיקום הצמיגים על הרכב שלך, לרוב על ידי החלפת צמיגים קדמיים ואחוריים לרכב. באופן אידיאלי, יש לסובב את הצמיגים במרווחים של בין 10000 ק"מ עבור מכוניות וכ-6500 ק"מ עבור רכבי 4X4 אלא אם כן היצרן מציין אחרת.

חשוב לציין שזה מומלץ רק לרכבים שבהם כל הצמיגים באותו גודל ואינם עם כיוון נסיעה. אם תבחר להתקין שני צמיגים חדשים בכל עת, הנח את החדשים על הסרן האחורי. 

ישנן דרכים שונות שבהן תוכל לסובב את הצמיגים, בדרך כלל תלוי ברכב שלך:

מכוניות עם הנעה קדמית:

  • יש להזיז את הצמיגים הקדמיים לאחור ובאותו צד

  • יש להעלות את הצמיגים האחוריים קדימה ולחצות אותם מצד אחד לצד השני, למשל הצמיג השמאלי האחורי שלך יהפוך לצמיג הימני הקדמי שלך.

 

מכוניות הנעה אחוריות:

  • יש להזיז את הצמיגים האחוריים קדימה ולהישאר באותו צד
  • יש להעביר את הצמיגים הקדמיים לחלק האחורי של המכונית ולחצות אותם מצד אחד לצד השני, למשל הצמיג הימני הקדמי שלך יהפוך לצמיג השמאלי האחורי שלך.

 

מכוניות 4X4

  • יש לסובב את כל ארבעת הצמיגים בכיוון צולב, כך שהצמיג הימני הקדמי שלך יהפוך לצמיג השמאלי האחורי שלך והצמיג השמאלי האחורי יהפוך לצמיג הימני הקדמי שלך,
  • התהליך חוזר על עצמו עם הצמיג השמאלי הקדמי והצמיג הימני האחורי.

למה לסובב צמיגים לרכב?

אתה צריך לסובב את צמיגי המכונית שלך מכיוון שהצמיגים בחלק הקדמי של הרכב שלך נשחקים לעתים קרובות מהר יותר מאלו מאחור. על ידי החלפתם לעתים קרובות, בלאי הצמיגים יהיה שווה ויאפשר לך להפיק את המרב מחיי הסוליה. סיבוב צמיגי או רוטציה יבטיח גם שתשיג את הביצועים הטובים ביותר האפשריים כאשר הצמיגים מתחילים להתבלות.

הערה: סיבוב הצמיגים לא יתקן בעיות בלאי הנגרמות מלחצי ניפוח שגויים או בלאי לא סדיר עקב בעיות יישור גלגלים.

 

מתי לסובב את צמיגי הרכב?

לסובב את הצמיגים בערך כל 10,000 ק"מ. ישנם גורמים אחרים שעשויים לגרום לכך שאתה צריך לסובב את הצמיגים בתדירות גבוהה יותר:

  • מהירויות גבוהות, עומסים כבדים, מרחקים ארוכים: אם אתם נוסעים באופן קבוע במהירות גבוהה למרחקים ארוכים, או נושאים משאות כבדים, כל מאמץ נוסף עשוי ללגרום לכך שתצטרכו לסובב את הצמיגים לעיתים תכופות יותר.
  • בלאי לא אחיד: עליכם לסובב את הצמיגים בהקדם האפשרי אם מבחינים בבלאי לא אחיד.
  • צליל זמזום: אם הצמיגים אצלך ברכב יוצרים צליל זמזום בעת נסיעה על משטחי כביש חלקים, חשוב לבדוק אם יש סימנים של שחיקה הנגרמים עקב יישור גלגלים לקוי (ניתן לאות את זה בחלקים החיצוניים של הסוליה)  סיבוב הצמיגים לבדו לא יפתור את הבעיה.

ניתן לפנות לכל פנצ'ריה מקצועית כדי לבצע את הסיבוב צמיגים

 

 

 

מצא פנצ'ריה