מה עולה לך בראש כשאתה חושב לקנות סט צמיגים חדש ונוצץ של צמיגים? בטח לא על פיצה...
במקום לספר לכם כמה טובים באמת צמיגי גודייר עטורי הפרסים, רצינו לתת לכם חוויה וזווית אחרת. 
משהו שאולי אתה לא לוקח בחשבון כשאתה מסתכל על צמיגים, אולי אחרי שתקראו זה יישאר חכם בראש כשתבואו לקנות סט צמיגים חדש.

ממה עשויים צמיגים?

חומרים רבים ושונים משמשים לייצור צמיגים. למעשה, צמיגים יכולים להיות עשויים מ-30 סוגים שונים של גומי וכן מרכיבים אחרים כגון טקסטיל, פלדה, נוגדי חמצון וחומרי מילוי. שילוב המרכיבים הללו לצמיגי Goodyear בעלי ביצועים גבוהים העומדים בקריטריוני האיכות המחמירים הוא תהליך מורכב שלקח שנים רבות של מחקר ופיתוח.

מרכיבי פיצה

קמח איטלקי
שמרים טריים
שמן זית
מים

מרכיבי הצמיג

גוּמִי
טקסטיל
פְּלָדָה
נוגדי חמצון
חומרי מילוי

איך מייצרים צמיגים

כל רכיב בודד של הצמיג מיוצר במפעל בנפרד, לאורך תהליך הייצור - כולם מתאחדים לייצור הצמיג המוגמר. בתחילה, חומרי הגלם (או המרכיבים) מעורבבים, לפני שנבנים לצורתו הסופית של הצמיג. 
כל צמיג נבדק לפני אישורו כדי לוודא שהוא עומד בתקנים של Goodyear.

 

 

תהליך ייצור צמיגים

 

1. הרכיבים מעורבבים יחד

גומי, חומרי מילוי, נוגדי חמצון ומרכיבים אחרים התערבבו יחד ליצירת תרכובת שחורה וגומית שתישלח לטחינה.

2.תרכובת הצמיג נטחנת ליצירת המבנה הבסיסי של הצמיג

התרכובת משלב א' נטחנת ולאחר מכן מקוררת, לפני שהיא נחתכת לרצועות ליצירת המבנה הבסיסי של הצמיג עצמו. בשלב זה מכינים גם אלמנטים נוספים של הצמיג, כמו חוטי הבד וחגורות הפלדה.

3.הצמיג בנוי מבפנים החוצה

באמצעות מכונות מיוחדות, החומרים המרכיבים את הצמיג מורכבים למה שמכונה 'צמיג ירוק'. החל מפנים, המעטפת נבנית תחילה, ולאחר מכן את הסוליה, הכתף והדופן. הצמיג מתחיל כעת להיראות כמו המוצר המוגמר.

4.הצמיג מתבשל (או מגופר)

באמצעות תבניות חמות במכבש אשפרה, לאחר מכן מגופר הצמיג הירוק, דוחס את כל חלקי הצמיג יחד ונותן לצמיג את צורתו הסופית. זה כולל את דפוס הדריכה שלו ואת סימוני הדופן של היצרן . תהליך זה של בישול הוא שמשפר את הגמישות והאלסטיות של הצמיג.

5. בדיקות בקרת איכות

אף צמיג אינו גמור ללא בדיקה, כדי לעמוד בסטנדרט הגבוה של Goodyear. זוהי משימה המבוצעת על ידי מפקחים מאומנים באמצעות מכונות מיוחדות.
חלק מהצמיגים יישלפו גם מהקו כדי להיבדק בצילומי רנטגן. לא רק זה, אלא שגם מהנדסי בקרת האיכות של  Goodyear  יבחרו באקראי צמיגים מהקו וייבדקו אותם לפני  הסיוםכדי להבטיח שהם עומדים בסטנדרטים הגבוהים.

 

תהליך ייצור פיצה

 

1. מרכיבים מעורבבים יחד

שמים את השמרים במים עד שהם מתחילים לבעבע. מערבבים קמח איטלקי, שמרים טריים, שמן זית ומים יחד לקבלת בצק דביק. 

2. הבצק מתהווה

לאחר מכן מכניסים את הבצק הבסיסי למיקסר ללישה כדי ליצור מרקם נמתח ונעים.

3. הפיצה מעוצבת ומוסיפים את התוספות

השף מותח את הבצק כדי לקבל צורה טובה, מוסיפים רוטב ותוספות לפי ההזמנה.

4. הפיצה אפויה

השף באמצעות כף בעלת ידית ארוכה מכניס את הפיצה לתנור למשך כ-8-15 דקות.

5. הפיצה מקבלת את אישור השף

ברגע שהשף מאושר הפיצה מוכנה לאכילה!

 

חומרים לצמיגים לרכב

 

  • גומי - הן גומי טבעי והן גומי סינתטי משמשים ליצירת מרכיב הליבה של צמיג המכונית שלך . הגומי מכיל תכונות המסייעות לספק עמידות בהחלקה וגמישות בצמיג, שהן שני מאפיינים חיוניים לצמיגים בעלי ביצועים גבוהים.
  • טקסטיל - בדים כגון rayon, (סיבים חצי סינתטיים המשלבים בדיוק את הכמות הנכונה של פוליאסטר, כותנה )ניילון ופוליאסטר משמשים לחיזוק הצמיג, כך שהוא יכול לתמוך במשקל הרכב. הבדים משמשים בחוטים, המקנים יציבות.
  • פלדה - פלדה בצורה של חגורות פלדה וצמת פלדה, המסייעים להקשיח את הצמיג ולנעול אותו לגלגל. הפלדה מתחת לדריכה יכולה גם לשפר את ביצועי השחיקה של הצמיגים ואת הטיפול הכללי.
  • נוגדי חמצון - כדי להגן על הגומי מחשיפה לחמצן וטמפרטורות משתנות לאורך עונות השנה, מוסיפים נוגדי חמצון לחומרים המשמשים לייצור צמיגים לרכב.
  • חומרי מילוי - פחמן שחור וסיליקה משמשים לחיזוק וקשיחות הצמיג וכדי למקסם את תוחלת החיים של צמיגי הרכב על ידי הפחתת הבלאי.