בדיקה קבועה של משטח הצמיגים של כל ארבעת הצמיגים יכולה לסייע באבחון בעיות פוטנציאליות, כמו גם הימנעות מנורות חיווי צמיגים בלתי צפויות בלוח המחוונים. בדוק אותם לפחות פעם בחודש, כמו גם לפני ואחרי נסיעות ארוכות.

 

לסולית הצמיגים יש חשיבות חיונית לאחיזה, משיכה ועמידות בפני מים. לצמיג חדש יהיה כ-8 מ"מ של גומי בסוליה ועם הזמן, בנסיעה רגילה הוא יתחיל להתבלות. בלאי לא אחיד עשוי להיות סימן ללחץ שגוי בצמיגים או לבעיה ביישור הגלגלים.

בישראל, המגבלה החוקית של עומק סולית הצמיגים היא 1.6 מ"מ, אך חשוב לבדוק את הצמיגים באופן קבוע ולשמור עליהם היטב. 

 

כיצד לבדוק את משטח הצמיגים - צעד אחר צעד

1.  החנה את הרכב שלך על משטח ישר וישר. ודא שבלם היד משולב והרכב בחנייה או בהילוך.
2. הסר את הפקק או מכסה הגלגל מהצמיג.
3. בעזרת מד עומק למדוד את עומק הסוליה במספר מקומות מסביב לצמיג, או להשתמש במבחן השקל 
4. חפשו סימני בלאי או נזק לצמיגים, כגון חתכים, בליטות או סדקים.
5.  חפש כל בלאי לא אחיד בצמיג, תוכלו לבדוק את סימוני דופן ה-TWI (Tyre Wear Indicator) אשר יתיישרו עם מחווני השחיקה של משטח הצמיגים.
6.  בדקו את לחץ האוויר בצמיגים באמצעות מד לחץ אוויר בצמיגים כדי לוודא שהוא ברמה הנכונה.
7. במידת הצורך, התאם את הלחץ לפי המלצת היצרן.
8. התקן מחדש את מכסה הגלגל או את מכסה הגלגל והחלף את כל מכסי גזע השסתום שהוסרו.

 

כיצד לבדוק את עומק סולית הצמיג בעזרת מטבע של שקל

דרך קלה לבדוק את עומק הסוליה של הצמיגים שלך היא באמצעות מטבע של שקל. הנח את קצה המטבע לתוך חריץ הסוליה. מבחן השקל אייטייר.

 

כיצד להשתמש במד עומק

הכנס את קצה המד לתוך המשטח של הצמיג ולחץ כלפי מטה עד שהמד ישיר עם משטח הסוליה. קרא את המדידה על המדיד, שהיא בדרך כלל במילימטרים, והשווה אותה למגבלה החוקית. אם עומק הסוליה נמוך מהמגבלה החוקית, הגיע הזמן להחלפה. 

 

כיצד למדוד את עומק סולית הצמיג עם מחווני בלאי

מדידת עומק סולית הצמיג באמצעות מחווני בלאי היא תהליך פשוט. כדי להתחיל, אתר את מחוון הבלאי על הצמיגים שיכול להיות סורגים או צורות. פסי מחוון השחיקה של הסוליה נמצאים בחריצים של משטח הצמיג, והם יושבים באותה רמה כמו מחווני הסוליה. על ידי התבוננות בחלק העליון של כל סרגל מחוון שחיקה לחלק התחתון של בלוק הסוליה הראשי, תוכל לבדוק עד כמה הם קרובים למגבלה החוקית.

מהו עומק הדריכה החוקי של הצמיגים בישראל?

בישראל, עומק הסוליה המינימלי של הצמיג הוא 1.6 מ"מ על פני שלושת הרבעים המרכזיים של הצמיג, סביב כל היקפו. חשוב לבדוק את עומק הסוליה של הצמיג בקביעות, מכיוון שעומק הסוליה המופחת עלול להשפיע על ביצועי הצמיגים בתנאי רטוב, מה שעלול להוביל לסיכון גבוה יותר של פינוי מים. אם יש לך תאונה עם צמיגים לא חוקיים, אתה עשוי להיות חשוף לקנס, או אפילו הורדה מהכביש. צמיגים לא חוקיים אינם בטוחים, וביצועי הרכב שלך ובטיחותיו יושפעו. כדי להבטיח את בטיחותך ושקט נפשי, חשוב להשתמש תמיד בצמיגים העומדים בדרישות החוק עבור הרכב שלך.

 

מהו עומק הסוליה של צמיג חדש?

צמיגים חדשים בישראל נוטים להתחיל את החיים עם עומק סוליה של כ-8-9 מ"מ, אשר נוטה להישחק בהדרגה עם הזמן. אם אתם מחפשים צמיג שנועד לספק יותר קילומטראז', Goodyear EfficientGrip Performance 2 הוא בחירה מצוינת - מספק עד 20% יותר קילומטראז' מהמתחרה הטוב הבא*. 

 

נורות אזהרה שמופיעים על סולית הצמיג

  • מוטות שחיקה גלויים למחצה: אתה יכול לראות את פסי הגומי הקשיחים האלה רק כאשר משטח הצמיג שלך נשחק. אם אתה יכול לראות אותם, הצמיגים שלך צריכים להחליף. אם אינך בטוח היכן הם נמצאים, תראה סימן על הדופן המציין היכן לחפש. 
  • עומק הצמיג שלך קטן מ-1.6 מ"מ: על פי החוק האירופי, עומק הצמיג חייב להיות לפחות 1.6 מ"מ סביב היקף הצמיג. בדוק אותם עם מד עומק הסוליה (לא מוצר יקר) וודא שאתה מודד גם את החלק הפנימי וגם החיצוני של הסוליה.
  • משהו תקוע בסוליה: דברים נתקעים בסוליה כל הזמן. רוב הזמן קל להסיר אותם, אבל אם אתה מזהה משהו שנראה כאילו עבר דרך הגומי, כמו מסמר, השאר אותו עד שתוכל להגיע לפנצ'ריה סביר מאוד שיש לך תקר בצמיג, ואם תמשיך לנסוע על הצמיג הוא ייגמר. 
  • הצמיגים שחוקים מבחוץ: אם הם שחוקים בשני הקצוות הסוליה שלהם, ייתכן שיהיה עליך לנפח אותם או לבדוק אם יש נזילת אויר. צמיגים מאבדים אוויר באופן טבעי, אך נסיעה על צמיגים לא מנופחים צורכת יותר דלק ומעמידה אותך בסיכון גבוה יותר לתאונות. אם אתה מבחין שרק לצמיגים הקדמיים יש קצוות בלויים, ייתכן שאתה לוקח פינות מהר מדי. הקפד לבדוק באופן קבוע את לחץ האוויר בצמיגים.
  • הצמיגים שחוקים במרכז: אם מרכז המשטח נשחק יותר מהקצוות החיצוניים, ייתכן שניפחת את הצמיגים שלך יתר על המידה. זה יכול להגביר את הסיכון להתפוצצות צמיג. רוקנו את האוויר לרמת הלחץ המומלצת. 
  • בלאי לא אחיד על פני צמיג בודד: דפוסי הבלאי על משטחי הסוליה עשויים להצביע על בעיות במקומות אחרים. אם אתה מבחין בכתמים לא אחידים של בלאי, או נקודות קרחות, ייתכן שתצטרך ליישר או לאזן את הגלגלים. לפעמים קרחות מעידות על כך שבולמי הזעזועים של רכבך שחוקים.
  • בלאי לא אחיד בכל הצמיגים: הצמיגים שלך לא יישחקו באותו קצב. החלק הקדמי של הרכב שלך נושא את המנוע ועושה את רוב עבודת ההיגוי, כך שהצמיגים על הציר הקדמי שלך יישחקו מהר יותר. אם נראה שהם שחוקים יותר מהרגיל, עליך לבדוק את המתלים של רכבך. אם הבלאי גדול יותר בצד אחד של הרכב מאשר בצד השני, ייתכן שהגיע הזמן ליישור או במילים אחרות-כייוון פרונט.
  • דפוס חוזר של קצוות צמיגים בצורה של שיני מסור: אם אתה מבחין שלצמיגים שלך יש מראה משונן, הסיבה הסבירה היא שפשוף לא יציב בכביש. זה סימן שאולי רכבך צריך יישור או במילים אחרות-כייוון פרונט.