TUEV_logo_72x60_tcm67-55047

מכון הבדיקה הגרמני TUV SUD הוקם לפני 140 שנה , הוא מעסיק 14,000 עובדים. שמו TUV הוא ראשי תיבות של מכון לבדיקות טכניות בגרמנית.

המכון מעניק שירותי בדיקה לא רק בגרמניה אלא גם ב 600 נציגויות ברחבי העולם.
מכון זה הוא רק אחד מ 4 מכונים הנושאים את השם TUV שכל אחד מהם נמצא באזור אחר של גרמניה:אחד בצפון,שני במרכז,שלישי והקטן היותר באזור הסאאר והרביעי והגדול מכולם נמצא בדרום גרמניה ובסיסו במינכן.
המכון פעיל התחומים רבים : בדיקות הנדסיות של מפעלים,יישום פרוייקטים בנלאומיים הקשורים באקלים,בדיקת ציוד ספורט,בדיקות כשירות לנסיעה,בדיקות פליטת מזהמים של מכוניות ואופנועים,תמיכה בתחום בריאות תעסוקתית ומתן אישורים למערכות ניהול.

חברת TUV SUD התחילה את דרכה כחברה עצמאית לבדיקת דוודי קיטור תעשייתים.עם השנים התרחבו הבדיקות לתחומים שונים כולל פעילות בתחום הרכב. החטיבה האוטומוטיבית המהווה רק חלק קטן מהפעילות הכוללת של החברה בודקת רכיבים שונים כגון תיבות הילוכים ועוד,ובנוסף מפעילה מכוני רישוי עצמאיים ומבצעת מבחני נהיגה לקבלת רשיון נהיגה גרמני. מחלקת הצמיגים היא חלק קטן של המחלקה האוטומטיבית אבל היא מכון הבדיקה העצמאי הגדול ביותר לצמיגים באירופה. המחלקה מונה 50 איש כולם מהנדסים או טכנאים.

יש מעבדות עם ציוד בדיקה מתקדם שמשמש לביצוע בדיקות מעבדה של קריטריונים שונים של הצמיג.
הציוד המתקדם מאפשר לבדוק את התנהגות הצמיג ולדמות תנאי כביש שונים ודגמי רכבים שונים,למעשה הוא מאפשר לבחון איך צמיג מסוים יתנהג כשהוא מורכב במכונית מסוימת במיקום מסוים ובתנאי כביש שונים.

איך מתבצעת בדיקה

הבדיקה מתחלקת לבדיקות מעבדה ולבדיקות בשטח.TUV-SUD_image ציוד הבדיקה יכול לספק נתונים רבים. רוב הבדיקות מתבצעות על פני 20,000 ק"מ שזו נסועה שנתית אופיינית,בדיקה כזאת נמשכת בד"כ 6-8 שבועות ונעשית בתנאי נהיגה שונים כגון נהיגה בעיר,נהיגה מחוץ לעיר,ונהיגה בכבישים מהירים.הבדיקות מתבצעות ברכבים שכורים,ובצמיגים שנרכשים בפנצ’ריות אקראיות כדי למנוע מצב שבו מכינים את הצמיגים מראש.

כדי לנטרל את השפעת הנהג דואגים להחליף כל עת בין הנהגים רכבים וצמיגים וחוזריםשוב ושוב על אותם קטעים עם שילובים שונים של נהגים,רכבים וצמיגים וסוג נסיעה.
במהלך הבדיקה מעניקים הנהגים ציונים לגבי נוחות נסיעה,אחיזת כביש,מרחק בלימה ובסוף בודקים את עומק החריצים כדי לבדוק את השחיקה.
בדיקת התנגדות הגלגול נעשה במעבדות.כמו גם רעש נסיעה.

באופן הזה יכול המכון לסייע ליצרניות הרכב לבחור אילו צמיגים להרכיב כהרכבה ראשונה -OE ברכבים שלהם. יצרניות של רכבי ספורט או מכוניות יוקרה אינן אוהבות להתפשר ולכן במקרים רבים יצרן הצמיגים מייצר גירסה של צמיג שמתוכננת במיוחד ליצרן הרכב.לפיכך ניתן למצוא על הצמיג סימון MO שמשמעותו שהצמיג מיועד למרצדס,J ליגואר וכן הלאה.

חברת גודייר כיום תופסת את נתח ההרכבה הראשונית הגדול מכולם

 

כל הזכויות שמורות © 2017 ב.מ.ב צמיגים | צמיגי GOODYEAR.
הקמת אתר : דוטקום