איך לקרוא צמיג

תוכל לגלות את כל המידע הבסיסי על הצמיג פשוט בקריאה של דופן הצמיג.
צמיגים לרכב קוטר קוד מהירות משקל תקן בטיחות

דופן הצמיג:
סוג הצמיג-  מגדיר את השימוש הנכון בצמיג.האות P (שיכולה גם לא להופיע כלל)מסמנת שמדובר בצמיגי נוסעים (PASSENGER) או LT מסמן שמדובר בצמיג משא קל (LIGHT TRUCK).

רוחב הצמיג- רוחב הצמיג נמדד במילימטרים מצד אחד של הסוליה לשני.צמיג זה הוא 215 מ"מ

יחס- היחס בין גובה חתך הצמיג לרוחבו.65 כלומר גובה השווה ל65% מרוחב הצמיג.

הרכב הצמיג:

קוטר הצמיג- רוחב הצמיג מקצה לקצה.קוטר הצמיג הזה הוא 15 אינץ(לבדוק בס"מ)

קוד משקל-מציין את העומס המרבי בפאונד שצמיג יכול לשאת בלחץ אויר תקין.תוכל גם למצוא את העומס האפשרי במקום נוסף על דופן הצמיג.

קוד מהירות-מציג את המהירות המקסימאלית עבור הצמיג.H כלומר פירושו שהמהירות המקסימאלית לצמיג זה היא ? (לברר).שים לב בבקשה שדירוג זה מתייחס אך ורק ליכולת הצמיג ולא (להדגיש) המלצה לעבור את המהירות המותרת הידועה בחוק.סעו לאט ובזהירות!

DOT-

ז"א שהצמיג תואם את כל תקני הבטיחות הרלוונטיים שנקבעו ע"י משרד התחבורה ((DEPARTMENT OF TRANSPOTATION)

זיהוי הצמיג או מספר סידורי : שילוב של מספרים ואותיות עד 12 אותיות וספרות.

UTQG-

מערכת דירוג האיכות שפיתח משרד התחבורה (DOT) , למידע נוסף ראה ערך "דירוג הצמיג".

 ייצור של צמיג

מיצירת התערובת ועד לפיקוח והבקרה

יצירת תערובת

חומרי הגלם, לרבות פיגמנטים, כימיקלים ועד 30 סוגים שונים של גומי מתערבבים במערבלים ענקיים שנקראים "מערבלי "Banbury,שמפיקות חום ולחץ עצומים. הן מערבבות את המרכיבים הרבים יחדיו לכדי תרכובת שחורה וצמיגית, שלאחר מכן תעובד שוב ושוב.

עיבוד

הגומי המקורר מעובד לכדי פרוסות עבות שמועברות למכונות עיבוד שונות. מכונות עיבוד אלה מכינות את התרכובות השונות עבור התקני ההזנה, שם הן מחולקות לרצועות שבסופו של דבר יהפכו לדפנות, להיקפים המחורצים או לחלקים אחרים של הצמיג. נעשה שימוש בסוגים נוספים של ציפוי גומי, פוליאסטר, זהורית (rayon) או ניילון.

טבעת איטום (Bead)

מרכיב נוסף, בצורת חישוק, נקרא טבעת איטום. הוא יהיה מותאם לחישוק הגלגל של הרכב.

שכבות

לאחר מכן מגיעות שתי שכבות של בד. בהמשך, מוסיפים שתי רצועות חיכוך, שנקראות כך בגלל שהן נוגדות חיכוך מחישוק הגלגל כאשר הוא מותקן במכונית.

חריצים (סוליה)

כעת "בונה" הצמיגים מוסיף חגורות פלדה ששומרות מפני תקרים ושומרות על מגע יציב של הסוליה עם הכביש. החריצים הם החלק האחרון שנוסף לצמיג. אחרי שמכבשים אוטומטיים מהדקים את כל החלקים חזק ביחד, הצמיג, שנקרא עכשיו צמיג ירוק, מוכן למכבש ולבדיקה.

מכבש-The Curing Press

המכבש נותן לצמיגים את הצורה ודוגמת החריצים הסופית שלהם. תבניות חמות מעצבות ומעבדות בגופרית את הצמיג. התבניות מכילות את דוגמת החריצים, את סימוני הדפנות של היצרן ואת אלה שנדרשים על פי חוק. הצמיגים עוברים במכבש בחום של 300 מעלות לפחות למשך 12 עד 25 דקות, תלוי בגודלם.

פיקוח ובקרה

אם משהו לא בסדר בצמיג – אם אפילו נראה שמשהו לא בסדר בצמיג, אפילו הכתם הקטן ביותר – הוא נפסל. ישנם פגמים שמזוהים על ידי עיניו וידיו המיומנות של הבודק; האחרים מתגלים על ידי מכונות מיוחדות. הבדיקה לא מסתיימת על פני השטח. יש צמיגים שמוצאים מתוך קו הייצור ועוברים צילום רנטגן כדי לאתר נקודות חולשה נסתרות או כשלים פנימיים. בנוסף, מהנדסי בקרת האיכות חותכים צמיגים שנבחרים באופן אקראי ובוחנים כל פרט במבנה שלהם שמשפיע על הביצועים, איכות הנסיעה או הבטיחות.

קוד משקל

מקסימום המשקל שהצמיג יכול לשאת.

מדד העומס הוא תקן שקובע את עומס המשקל המקסימאלי על צמיג.

מדד זה מצוין בקוד מ 0 עד 280 להלן הקודים הפופולארים:

קוד משקל משקל (ק"ג) קוד משקל משקל (ק"ג) קוד משקל משקל (ק"ג)
           
70 335 107 975 144 2800
71 345 108 1000 145 2900
72 355 109 1030 146 300
73 365 110 1060 147 3075
74 375 111 1090 148 3150
75 387 112 1120 149 3250
76 400 113 1150 150 3350
77 412 114 1180 151 3450
78 425 115 1215 152 3550
79 437 116 1250 153 3650
80 450 117 1285 154 3750
81 462 118 1320 155 3875
82 475 119 1360 156 4000
83 487 120 1400 157 4125
84 500 121 1450 158 4250
85 515 122 1500 159 4375
86 530 123 1550 160 4500
87 545 124 1600 161 4625
88 560 125 1650 162 4750
89 580 126 1700 163 4875
90 600 127 1750 164 5000
91 615 128 1800 165 5150
92 630 129 1850 166 5300
93 650 130 1900 167 5450
94 670 131 1950 168 5600
95 690 132 2000 169 5800
96 710 133 2060 170 6000
97 730 134 2120 171 6150
98 750 135 2180 172 6300
99 775 136 2240 173 6500
100 800 137 2300 174 6700
101 825 138 2360 175 6900
102 850 139 2430 176 7100
103 875 140 2500 177 7300
104 900 141 2575 178 7500
105 925 142 2650 179 7750
106 950 143 2725    

 

 

 

 

דירוג צמיגים

 

צמיגי נוסעים מדורגים בדרך כלל בהתבסס על שלושה פקטורים: שחיקת החריצים, כוח גרירה והתנגדות לטמפרטורה גבוהה.

שיטה אחידה לדירוג איכות הצמיגים (UTQG)

למעט צמיגי שלג, הרשויות הפדראליות בארה"ב דורשות מיצרנים לדרג את הצמיגים של מכוניות נוסעים בהתבסס על שלושה פקטורים: שחיקת החריצים, כוח הגרירה וההתנגדות לטמפרטורה גבוהה.

שחיקת החריצים

דירוג זה מודד את שיעור השחיקה של הצמיג כאשר בוחנים אותו בתנאים מבוקרים. משתמשים במספר 100 כדי לייצג תקן איכות בסיסי. צמיג בדירוג 200 פירושו כי יידרש לצמיג במסלול המבחן פרק זמן ארוך פי שניים מזה של צמיג בדירוג 100. יותר מ-100 – טוב יותר, 100 – בסיסי, פחות מ-100 – גרוע יותר. שים לב: דירוג הצמיג תקף אך ורק להשוואות בקו הייצור של היצרן. הן לא תקפות להשוואות בין יצרנים.

כוח גרירה

דירוג כוח הגרירה מייצג את יכולתו של הצמיג לעצור על כביש רטוב. הדירוג מבוסס על מבחני בלימה "בקו ישר". הוא לא מצביע על יכולת ביצוע פניות. A – הטוב ביותר, B – בינוני, C – סביר.

טמפרטורה

דרגות הטמפרטורה מייצגות את התנגדות הצמיג להיווצרות חום. A – הטוב ביותר, B – בינוני, C – סביר. שים לב: החוק דורש שכל הצמיגים יעמדו לכל הפחות בדרישות הדירוג המינימאלי C.

קטגוריות: כללי

סגור לתגובות

כל הזכויות שמורות © 2014 ב.מ.ב צמיגים | צמיגי GOODYEAR.
הקמת אתר : דוטקום